Cyprus Theatre Organisation

18.9.2018

Από 3 Οκτωβρίου και κάθε Τετάρτη στο Θεατρικό Καταφύγιο

Θεατρική Ανάπτυξη / Θεατρικό Καταφύγιο

Εργαστήρια της Τετάρτης

Κάτω από την ομπρέλα των δράσεων του Θεατρικού Καταφυγίου του, ο ΘΟΚ, εγκαινιάζει νέα σειρά εργαστηρίων στο πλαίσιο της δράσης Εργαστήρια της Τετάρτης για την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2018. 

Τα εργαστήρια στοχεύουν στην προσφορά γνώσης και τη διάχυση εμπειριών, σε επαγγελματίες του θεάτρου, εκπαιδευτικούς ή και απλούς λάτρεις που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.

Τα εργαστήρια προσφέρονται σε περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων, με πολύ μικρό αντίτιμο, κάθε Τετάρτη απόγευμα, 4.00-7.00 μ.μ. στο Κτίριο ΘΟΚ (χώρος Παλαιού ΓΣΠ).

ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

3 Οκτωβρίου | Πώς το προσωπικό ντοκουμέντο μπορεί να γίνει υλικό θεατρικής παράστασης με τη Γεωργία Μαυραγάνη

Στο εργαστήρι θα διερευνηθούν τα βασικά κλειδιά και τεχνικές του θεάτρου-ντοκουμέντο που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς στη δημιουργία μιας θεατρικής παράστασης όπου το υλικό θα προκύψει από τους ίδιους τους μαθητές . 

Οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου καλούνται να φέρουν ένα αντιπροσωπευτικό για τη ζωή τους αντικείμενο, κείμενο, τραγούδι ή ό,τι εκείνοι κρίνουν κατάλληλο ώστε να έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν βιωματικά την παραπάνω μέθοδο.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Εμψυχώτρια η Γεωργία Μαυραγάνη, σκηνοθέτις-εκπαιδευτικός, που βρίσκεται στην Κύπρο για τη σκηνοθεσία του έργου της Σκηνής 0-18 του ΘΟΚ «Ο Τυχερός Στρατιώτης»

10 Οκτωβρίου | Άνθρωποι όλων των χωρών αφηγηθείτε την ιστορία σας, με τη Μαρίνα Κατσαρή

Η Μαρίνα Κατσαρή φωτίζει τη βραδινή πορεία του αφηγητή προς μια πετυχημένη αφήγηση όποιο κι αν είναι το αφήγημα: ένα παραμύθι, ένα μάθημα ιστορίας στην τάξη, η διήγηση ενός γεγονότος.

Ένα εργαστήρι για όλους! Φιλόδοξους αφηγητές, ηθοποιούς, καλλιτέχνες από κάθε χώρο, επαγγελματίες των ΜΜΕ, ψυχολόγους, δικηγόρους, εκπαιδευτικούς, λογοθεραπευτές, επαγγελματίες από τον επιχειρηματικό κόσμο και όποιον αναζητά τον δικό του τρόπο για να πει τη δική του ιστορία ή να βοηθήσει άλλους/ες να πουν τη δική τους.

Η Μαρίνα Κατσαρή είναι αφηγήτρια και θεατροπαιδαγωγός.  Εξασκεί πολύπλευρα και διδάσκει εντός και εκτός τυπικής εκπαίδευσης την αφήγηση και τις τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και θεάτρου.

17 Οκτωβρίου | Διδάσκοντας Μουσικό Θέατρο σε παιδιά, με τον Θεόδωρο Σουρμελή

Το μιούζικαλ είναι από τις πιο ολοκληρωμένες μορφές θεάματος και τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν πολλές δεξιότητές τους μέσω του είδους αυτού, πέρα από του να περάσουν δημιουργικό και ψυχαγωγικό χρόνο.  Στο εργαστήρι θα εξερευνηθούν οι βασικές αρχές και ασκήσεις εκμάθησης και εξάσκησης των τριών τεχνών που απαρτίζουν το μιούζικαλ, δηλαδή ασκήσεις υποκριτικής, τραγουδιού και χορού, αντλώντας από το ρεπερτόριο γνωστών και αγαπημένων έργων.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτές παιδιών ή και καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται να μοιραστούν γνώσεις γύρω από το θέμα.

Ο Θεόδωρος Σουρμελής έχει σπουδάσει μιούζικαλ στη σχολή Professional Musical Theater Performance και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 20 θεατρικές και μουσικοθεατρικές παραστάσεις.  Παράλληλα, διδάσκει μιούζικαλ στα Ανοιχτά Μαθήματα του Δήμου Λεμεσού, σε σχολεία ως εξωτερικός συνεργάτης και σε σχολές χορού.

24 Οκτωβρίου | Εισαγωγή στη μουσική τεχνολογία (Recording, Sampling, Looping, Music coding, Makey Makey), με τον Δρα Νεκτάριο Ροδοσθένους

Εργαστήρι στο οποίο οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν, να εμβαθύνουν και να κτίσουν τεχνικές δεξιότητες για διεκπεραίωση εκδηλώσεων και παραστάσεων με προ-ηχογραφημένα ηχητικά στοιχεία.  Θα μάθουν να συλλέγουν ηχητικά δείγματα από διαδικτυακές πλατφόρμες για αναπαραγωγή και επεξεργασία. Θα ασχοληθούν επίσης με λογισμικά Μουσικής Τεχνολογίας όπως το λογισμικό μουσικής παραγωγής Audacity και το λογισμικό αναπαραγωγής και ηχητικού σχεδιασμού Soundplant (sampling/looping).  Πειραματισμοί με διάφορες διαδικτυακές εφαρμογές ήχου για smartphones και tablets θα συμπληρώσουν το υλικό του εργαστηρίου.  Επιπλέον, θα γίνει αναφορά σε τεχνικές ηχογράφησης μέσω smartphones, tablets ή field recorders και στη μετέπειτα επεξεργασία των ηχογραφήσεων σε λογισμικά μουσικής παραγωγής.

Απευθύνεται σε καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται για τη Μουσική Τεχνολογία, όπως εικαστικούς, μουσικούς, χορογράφους, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, παραγωγούς και ελεύθερους επαγγελματίες.  Ανοιχτό σε άτομα ανεξαρτήτως ηλικίας, επαγγέλματος και μορφωτικού επιπέδου, δεδομένου ότι δεν προϋποθέτει προηγούμενη γνώση ή εμπειρία στα πιο πάνω λογισμικά. (συνίσταται όπως οι συμμετέχοντες έχουν μαζί τους laptops, smartphones ή tablets).

Ο Δρ Νεκτάριος Ροδοσθένους είναι Adjunct Lecturer, στο European University Cyprus, Music Teacher στο American Academy Larnaca και κάτοχος Phd in Music (The University of York) και BA Music, MMus (University of Leeds).

31 Οκτωβρίου | Νέες Πατρίδες: Το θέατρο ως μέσο κοινωνικής αλλαγής, Δρ Χάρις Πολυκάρπου

Ένα εργαστήρι με αφορμή μια ιστορία μεταναστών.  Οι συμμετέχοντες, χρησιμοποιώντας τα εναλλακτικά μέσα του θεάτρου, καλούνται να κατανοήσουν και να διερευνήσουν κριτικά θέματα που άπτονται της μετανάστευσης.  Μπορεί το θέατρο να γίνει καταλύτης ευαισθητοποίησης και κοινωνικής αλλαγής, ώστε η κοινωνία του 21ου αιώνα να δημιουργήσει συνθήκες αλληλεγγύης και αποδοχής του «άλλου»;

Το εργαστήρι απευθύνεται σε επαγγελματίες του χώρου, εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους, φοιτητές θεατρικών σχολών

Η Δρ Χάρις Πολυκάρπου εργάζεται ως εκπαιδευτικός και εκπαιδευτικός θεάτρου στα δημόσια σχολεία της Κύπρου και χρησιμοποιεί το θέατρο/δράμα τόσο ως μορφή τέχνης όσο και ως εργαλείο για μάθηση, κοινωνική και προσωπική ανάπτυξη.

7 Νοεμβρίου | Ο στίχος τραγουδιού στο μουσικό θέατρο και στο θέατρο για παιδιά, με τον Σταύρο Σταύρου

Το εργαστήρι εξετάζει τον ρόλο του στίχου για τραγούδι στο μουσικό θέατρο και στο θέατρο που απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους.  Διερευνά τους τρόπους με τους οποίους ο στίχος μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για την εξέλιξη ενός κειμένου και ευρύτερα μιας θεατρικής παράστασης.  Παράλληλα ασχολείται και με θέματα που αφορούν στη χρήση του στίχου στο θέατρο ως εργαλείο για τον εκπαιδευτικό.

Απευθύνεται σε άτομα που ασχολούνται με οποιοδήποτε τρόπο με το μουσικό θέατρο και το θέατρο για παιδιά και εφήβους: σκηνοθέτες, ηθοποιούς, συνθέτες, στιχουργούς, εκπαιδευτικούς, συγγραφείς.  Απευθύνεται επίσης σε άτομα που αγαπούν το μουσικό θέατρο και το θέατρο για παιδιά.

Ο Σταύρος Σταύρου είναι στιχουργός και φιλόλογος.  Ως στιχουργός έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου, ενώ έχει γράψει στίχους για ένα μεγάλο αριθμό θεατρικών παραστάσεων, παιδικών και άλλων.

14 Νοεμβρίου | Ρόλοι και συνθήκες, με τη Ζωή Ξανθοπούλου

Ποιες είναι οι επιλογές για την ερμηνεία ενός ρόλου; Από που μπορούμε ν' αντλήσουμε τις συνθήκες και τα στοιχεία του χαρακτήρα του; Το εργαστήριο επιχειρεί ένα θεατρικό παιχνίδι με τις πολλαπλές δυνατότητες που δίνονται σ' έναν ηθοποιό για να προσεγγίσει ερμηνευτικά ένα κείμενο.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, εκπαιδευτικούς και σε όσους έχουν παρακολουθήσει έστω ένα σεμινάριο θεάτρου.

Η Ζωή Ξανθοπούλου είναι ηθοποιός και σκηνοθέτις.  Έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου (σχολή Σταυράκου), Φωτογραφία και Οπτικοακουστικές Τέχνες (ΤΕΙ Αθηνών), Θέατρο και Υποκριτική (Θέατρο των Αλλαγών) κι έχει μεταπτυχιακό σε “Παραγωγή Βίντεο, Οπτικοακουστικά Μέσα και Κινούμενα Γραφικά” (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Έχει στο ενεργητικό της πολλές παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ως σκηνοθέτις και ηθοποιός.  Έχει διδάξει σε θεατρικές σχολές κι εργαστήρια.

(το συγκεκριμένο εργαστήρι θα διεξαχθεί 4.30μ.μ.-7.30μ.μ.)

21 Νοεμβρίου | Αυτόματος αυτοσχεδιασμός – Αλάρμ, με τους Άντρη Χατζηχριστοδούλου και Γιάννη Μίνω

Ο αυτόματος αυτοσχεδιασμός βοηθάει τον εκπαιδευόμενο να αντιδρά αυθόρμητα σε αυτό που συμβαίνει πάνω στη σκηνή.  Μέσα από μια σειρά ασκήσεων αυτοσχεδιασμού και συγκέντρωσης (μυαλό και σώμα) μπορεί να κατευθύνει τη συγκέντρωσή του στη δεδομένη συνθήκη και στους υπόλοιπους ηθοποιούς, αποκτώντας τρισδιάστατη αντίληψη της σκηνής.  Επιπλέον μέσα από τις ασκήσεις αυτοσχεδιασμού οι συμμετέχοντες θα μπορέσουν να ανακαλύψουν τη δημιουργική πλευρά του εαυτού τους και να κατοχυρώσουν μέσα από την εκπαίδευση αυτή την αλήθεια και την αμεσότητα, δύο από τα ισχυρότερα όπλα του ηθοποιού.

Απευθύνεται σε άτομα άνω των 15 ετών και σε όλους όσοι αγαπούν το θέατρο και θέλουν να ασχοληθούν με την υποκριτική τέχνη.

Η Άντρη Χατζηχριστοδούλου είναι αριστούχος απόφοιτος της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου και απόφοιτος του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου.  Εργάστηκε στην Αθήνα ως ηθοποιός και συνεργάστηκε με καταξιωμένα ονόματα στον καλλιτεχνικό χώρο. 

Ο Γιάννης Μίνως είναι αριστούχος ηθοποιός της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν και μουσικός και συνεργάστηκε με καταξιωμένους καλλιτέχνες.  Είναι οι δημιουργοί της θεατρικής ομάδας Still Theatre Group.

28 Νοεμβρίου | Εν φαντασία, με τη Μαρία Καμπέρη

Το σεμινάριο περιλαμβάνει σειρά θεωρητικών και πρακτικών δράσεων υπό τη μορφή βιωματικών ασκήσεων, συζήτησης, καθώς και εργασίας σε ομάδες που στοχεύουν στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με την δημιουργική κίνηση και την σημασία της για την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Παράλληλα θα δοθεί καθοδήγηση για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή μαθημάτων δημιουργικής κίνησης στο σχολείο, στα πλαίσια διάφορων θεματικών ενοτήτων.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, νηπιαγωγούς, δασκάλους χορού, φοιτητές επιστημών αγωγής και χορού.

H Μαρία Καμπέρη είναι δασκάλα χορού και χορογράφος, με ΜΑ στις Επιστήμες της Αγωγής (Πανεπιστήμιο Κύπρου), ΒΑ in Dance Education και Licentiate στο Αγγλικό σύστημα διδασκαλίας Μodern Theater Dance, Imperial Society Of Teachers Of Dancing. Είναι ιδρύτρια του Maria Kamberis Dance Studio και της επαγγελματικής ομάδας Selas Dance Company. Τα τελευταία οκτώ χρόνια συνεργάζεται σε εθελοντική βάση με δημόσια σχολεία, σχεδιάζοντας και διδάσκοντας ενότητες διαθεματικών μαθημάτων δημιουργικής κίνησης.

5 Δεκεμβρίου | Θεατρική γραφή για αρχάριους, με την Αλεξία Παπαλαζάρου

Μια τρίωρη συνάντηση σίγουρα δεν είναι αρκετή για να γράψει κανείς ένα θεατρικό κείμενο.  Πρόθεση του εργαστηρίου είναι να δώσει βασικές κατευθυντήριες γραμμές ώστε οι συμμετέχοντες να αφεθούν και να καταθέσουν στο χαρτί αυτό που τους απασχολεί χωρίς φόβο και χωρίς αναστολές.

Απευθύνεται σε άτομα που θέλουν να ασχοληθούν με την θεατρική γραφή και δεν το έχουν τολμήσει ακόμα!

Η Αλεξία Παπαλαζάρου είναι σκηνοθέτις και σύμβουλος επεξεργασίας θεατρικών κειμένων.

12 Δεκεμβρίου | Κόκκινη κλωστή δεμένη, σε μια βάρκα τυλιγμένη, με τις Ελένη Μιχαήλ και Ελενίτσα Γεωργίου

Παντρεύοντας το βίωμα, το θέατρο και τη μουσική, αυτό το εργαστήρι μας προσκαλεί να γίνουμε οι ταξιδιώτες μιας βάρκας που δε βουλιάζει, αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον: αγγίζει το θέμα των προσφύγων και της συμπερίληψής τους, την διαφορετικότητα και την αξιοποίησή της, την έννοια των συναισθημάτων και την αναγνώρισή τους, αξιοποιώντας και στοιχεία από την παράδοση, τις τέχνες και τις γλώσσες. Οι ταξιδιώτες της βάρκας μεταφέρουν τις δικές τους πραγματικότητες, προσκαλώντας τους συμμετέχοντες να δουν τον κόσμο μέσα από τα δικά τους μάτια.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές, εμψυχωτές, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λειτουργούς νεολαίας αλλά και σε οποιοδήποτε εργάζεται με ανθρώπους.

Η Ελενίτσα Γεωργίου είναι μουσικοπαιδαγωγός και αφηγήτρια.  Διδάσκει μουσική σε παιδιά 3-12 ετών.  Δημιουργεί εργαστήρια μουσικής και παραμυθιού για παιδιά και κάνει παραστάσεις αφήγησης σε συνεργασία με σχολεία, μουσεία, καλλιτεχνικούς χώρους και φεστιβάλ.

Η Ελένη Μιχαήλ έχει πτυχίο στις Επιστήμες της Αγωγής και μεταπτυχιακό στην Εκπαιδευτική Διοίκηση.  Εργάζεται ως εμψυχώτρια ομάδων, εκπαιδεύτρια προγραμμάτων βιωματικής μάθησης, εφαρμοσμένης θετικής ψυχολογίας και ολιστικής ανάπτυξης στη φύση.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Περιορισμένος αριθμός συμμετοχών

Συμβολικό κόστος συμμετοχής σε κάθε εργαστήρι: 6 Ευρώ

Στους συμμετέχοντες δίνεται δίπλωμα συμμετοχής.

Για δηλώσεις συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στο ταμείο ΘΟΚ, 77772717 μέχρι τις 12 το μεσημέρι της μέρας διεξαγωγής του κάθε εργαστηρίου. 

Τα εργαστήρια διοργανώνονται από το Τμήμα Θεατρικής Ανάπτυξης ΘΟΚ.