Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή, υπήρξε µια ανυπόταχτη γυναίκα, που το µόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν.
«Η µάνα αυτουνού». Προσφώνηση απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική, µα τόσο οικεία, τόσο γνώριμη. Ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαµηλόφωνα. Σχεδόν ψιθυριστά. Από αυτούς τους ψίθυρους που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Που καµιά φορά όµως γίνονται και φονικά. «Ο γιος αυτηνής», ο Κώστας Ταχτσής, δολοφονήθηκε. Όπως «δολοφονείται» σ’ αυτόν τον κόσµο, ότι απειλεί να ξεσκεπάσει την υποκρισία του.
«Η µάνα αυτουνού». Το λιγότερο φωτισµένο πρόσωπο στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσµο του Κώστα Ταχτσή, στον οποίο βασίστηκε για να γράψει και το σηµαντικότερο έργο του, το «Τρίτο Στεφάνι», που αποτελεί, πέρα από µια καταγραφή κι ένα ξεµασκάρεµα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Εάν όµως το «Τρίτο Στεφάνι» ταυτίζεται µε την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της µητέρας του, ταυτίζεται µε όλα τα κρυµµένα µυστικά που κρατάµε καλά κλειδωµένα σε σκονισµένα µπαούλα, στοιβαγµένα στα υπόγεια της ψυχής µας.
Παραστάσεις
Λευκωσία: Θέατρο ΘΟΚ, Νέα Σκηνή
Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2022, 20.30
Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022 (διπλή παράσταση) 18.00 & 20.30
Πληροφορίες
Ο ΘΟΚ φιλοξενεί στις 17 και 18 Δεκεμβρίου 2022 για τρεις μόνο παραστάσεις τον μονόλογο της Κικής Μαυρίδου Η μάνα αυτουνού…Έλλη Ζάχου Ταχτσή, μια παράσταση που παρουσιάζεται για 2η χρονιά στην Αθήνα και έχει αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια από κοινό και κριτικούς.
Σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη και με την Ράνια Σχίζα στον ομώνυμο ρόλο, η παράσταση αποτελεί μία από τρεις παραστάσεις του θεατρικού φεστιβάλ μονολόγων «Ο γιος μου» με εμπνευστή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Καρατζιά που φέρνει επί σκηνής μάνες σπουδαίων Ελλήνων ανδρών.
Ο ΘΟΚ ενημερώνει τους θεατές ότι η παράσταση ξεκινάει ακριβώς την προβλεπόμενη ώρα. Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης η είσοδος στην παράσταση δεν είναι δυνατή. Το αντίτιμο του εισιτηρίου δεν επιστρέφεται.