Cyprus Theatre Organisation

Αντώνης Αντωνίου

Λεβάντα, του Αντώνη Αντωνίου

Το Έργο

  • Έτος συγγραφής: 2025
  • Είδος/Genre: Δράμα (Οικογενειακή ιστορία)
  • Αριθμός πράξεων/σκηνών: 6 σκηνές
  • Σκηνογραφικές πληροφορίες/Χώροι: Όλες οι σκηνές εκτυλίσσονται στο διαμέρισμα που μένει ο Θωμάς. Εξαίρεση η  5η σκηνή που διαρκεί ένα λεπτό και είναι βίντεο που προβάλλεται στον τοίχο και που εκτυλίσσεται στο σπίτι του Χάρη. 
  • Αριθμός Χαρακτήρων: 3 συνολικά (άντρες: Θωμάς, Χάρης και Δημήτρης)
  • Άλλες πληροφορίες για τον αριθμό ηθοποιών που χρειάζεται για να υποδυθούν τους χαρακτήρες: Ο Χάρης και ο Θωμάς είναι αδέλφια 49 και 42 ετών αντίστοιχα και ο Δημήτρης ο γιος του Χάρη ηλικίας 20 ετών. Ενδεχομένως κάποια αποσπάσματα να εκφωνούνται από πρόσωπο εκτός σκηνής. Αυτό είναι ανοικτό στην κρίση του σκηνοθέτη ή και των ηθοποιών.
  • Πιθανή διάρκεια: 70-80 λεπτά (47 σελίδες, 46 καθαρές)
  • Πληροφορίες επικοινωνίας για το έργο: Αντώνης Αντωνίου,
    99 692 871, antongen@cytanet.com.cy

Περίληψη

Ο Χάρης και ο Θωμάς είναι δύο αδέλφια που ο νεκρός πατέρας τους, τους άφησε εκτός από ακίνητη κληρονομιά και το περιεχόμενο μιας τραπεζικής θυρίδας. Ανακαλύπτουν ότι μέσα στη θυρίδα υπήρχαν μεταξύ άλλων μια καρφίτσα σε σχήμα λεβάντας και ένα ημερολόγιο. Κατά τη διάρκεια ανάγνωσης του ημερολογίου μαθαίνουν ότι ο πατέρας τους διατηρούσε μια σύντομη ερωτική σχέση με έναν άλλον άνδρα. Εκεί οι ρόλοι των δύο αδελφών αντιστρέφονται: Ενώ ο Θωμάς είχε έντονα παράπονα για την απουσία και την αδιαφορία του πατέρα του αρχίζει και τον κατανοεί και να τον δικαιολογεί, ενώ ο Χάρης που είχε μια πιο ήπια στάση απένταντι στον πατέρα του γίνεται έξω φρενών με αυτή την εξέλιξη σε σημείο που τον βρίζει και τον ταπεινώνει. Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο όταν ο Δημήτρης, γιος του Χάρη, επισκέπτεται τον θείο του, Θωμά, και του εξομολογείται ότι είναι γκέι. Ο Δημήτρης ζητά από τον θείο του να μεσολαβήσει για να μάθουν οι γονείς του την αλήθεια. Ο Θωμάς βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση, καθώς θα πρέπει να βρει τον τρόπο για να λύσει αυτό το γρίφο. Η λύση θα επέλθει με την τελευταία 6η σκηνή, στη μοναδική σκηνή όπου και οι τρεις χαρακτήρες είναι παρόντες και με τον ίδιο τον Δημήτρη να δίνει τη λύση.

Διαβάστε απόσπασμα του έργου ΕΔΩ

Σχόλιο Συγγραφέα

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο δεν ασχολείται τόσο με τις σεξουαλικές προτιμήσεις των χαρακτήρων, αλλά περισσότερο με τις σχέσεις των ανθρώπων εντός μιας οικογένειας και με τα φοβερά μυστικά που αποκαλύπτονται μερικές φορές μετά από μια απώλεια. Πολλές φορές αυτά τα μυστικά (και μάλιστα αυτού του είδους) δεν αποκαλύπτονται καθόλου, εκτός αν το επιλέξει ο ίδιος ο νεκρός, που σε διαφορετική περίπτωση τα παίρνει μαζί του. Τίθονται τα ερωτήματα: Θα πρέπει να λέγονται αυτά; Και αν ναι, πότε; Κατά τη διάρκεια της ζωής ή μετά θάνατον; Επίσης το έργο προσπαθεί να δείξει και τη διαφορά του χτές με το σήμερα. Λόγω της συντηρητικότητας των παλαιοτέρων κοινωνιών, τα μυστικά συνήθως τα έπαιρναν οι νεκροί μαζί τους. Αντίθετα σήμερα οι άνθρωποι επιλέγουν να αποκαλύπτουν πιο εύκολα τον πραγματικό τους εαυτό κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Μέσα από το έργο γίνεται απόπειρα να διαφανεί πως διαφοροποιήθηκαν οι προτεραιότητες των ανθρώπων, που ενώ για αιώνες ήταν λίγο ως πολύ σταθερές στον δυτικό κόσμο, άλλαξαν ή τείνουν να αλλάξουν σε μια γενιά. Ταυτόχρονα επιχειρείται να διαφανεί και η μάχη ανάμεσα στο παλαιό και το καινούργιο με αφορμή τις σεξουαλικές προτιμήσεις των ανθρώπων. Πως δικαιολογείται η μυστικότητα της σεξουαλικότητας κατά τις προηγούμενες γενιές και εντέλει δικαιολογείται ή όχι; Μήπως τελικά αυτή εξηγείται ως μια ιστορική πορεία από την κανονικότητα στη διαφορετικότητα που για να φτάσει στην κατάληξη ο άνθρωπος θα πρέπει να τη διανύσει; Μήπως τελικά κρίνουμε το παρελθόν με βάση τα δεδομένα και τις αντιλήψεις του σήμερα και όχι με βάση την εποχή του;

Βιογραφικό συγγραφέα ΕΔΩ