Cyprus Theatre Organisation

14.9.2022

Βραδιά αφιερωμένη στους ανθρώπους του Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου

Θεατρική Ανάπτυξη / Νέα

Απονομή Βραβείων του 34ου Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου ΘΟΚ και
Κήρυξη έναρξης του 35ου Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου ΘΟΚ

Μέσα σε κλίμα χαράς και συγκίνησης, με εκλεκτούς καλεσμένους, πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ, Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022, βραδιά αφιερωμένη στους ανθρώπους του Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου, στην Κεντρική Σκηνή, Αίθουσα Εύης Γαβριηλίδης, στο κτίριο ΘΟΚ κατά την οποία απονεμήθηκαν τα βραβεία του 34ου Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου ΘΟΚ 2021 και κηρύχθηκε η έναρξη του 35ου Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου ΘΟΚ 2022.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Διευθύντρια των Κεντρικών Φυλακών Άννα Αριστοτέλους, η Β. Διευθύντρια των Κεντρικών Φυλακών Αθηνά Δημητρίου, η σύζυγος και γιοι του αείμνηστου Παντελή Άντωνα, Μάρω Άντωνα, Γιάννος και Ορέστης Άντωνας, τα μέλη προηγούμενων και φετινών καλλιτεχνικών επιτροπών, Άρης Κυπριανού, Ελένη Αναστασίου, Νάγια Τ. Καρακώστα και Δημήτρης Καραγιάννης (τ. Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΘΟΚ), η Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΘΟΚ Αντιγόνη Παπαφιλίππου, η Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του ΘΟΚ Φλωρεντία Σάββα και τα Μέλη Ξενάκης Κυριακίδης και Ευανθία Σάββα.

Η χθεσινή εκδήλωση αφιερώθηκε στον αείμνηστο Παντελή Άντωνα, ο οποίος έδωσε πολλά στο θέατρο ως επαγγελματίας ηθοποιός και σκηνοθέτης αλλά υπήρξε και ιδιαίτερα σημαντικός για το θεσμό του Φεστιβάλ, μια και αγάπησε τους ανθρώπους του, σκηνοθέτησε πολλές και πολύ επιτυχημένες παραστάσεις για το Φεστιβάλ, αλλά υπήρξε και βασικός πυλώνας των Κριτικών και των Καλλιτεχνικών Επιτροπών που ακολούθησαν.

Για τον Παντελή Άντωνα στην εκδήλωση μίλησαν από καρδιάς και με βαθιά συγκίνηση η Ελένη Αναστασίου -θεατρολόγος-, που τον γνώρισε καλύτερα μέσα από τη θητεία τους μαζί στην Καλλιτεχνική Επιτροπή και ο Κούλης Γεωργιάδης εκ μέρους της Θεατρικής Ομάδας του Χαλκάνορα Ιδαλίου, με τον οποίο ο Παντελής υπήρξε στενότατος συνεργάτης και αγαπημένος φίλος.

Το μήνυμα της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του 34ου Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου ανάγνωσε το μέλος της, Άρης Κυπριανού, που υπογράμμισε μεταξύ άλλων τις «Ακυρώσεις, αναβολές, επαναφορές, πρόβες, προγράμματα, ξανά ακυρώσεις και ξανά αναβολές και ξανά πρόβες και προγράμματα.  Μια λούπα μας διακατέχει τα τελευταία δυο χρόνια και μπορεί να ακουστεί κοινότυπο μα η πανδημία άλλαξε για τα καλά τις ζωές μας. […] «Θέλουμε να σας συγχαρούμε που συνεχίζετε! Θέλουμε να σας συγχαρούμε που παρόλες τις αντίξοες συνθήκες δεν τα βάλατε κάτω και δίνετε ζωή. Γιατί χωρίς εσάς, δεν υφίσταται το Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου.»

Σε χαιρετισμό της η Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΘΟΚ Αντιγόνη Παπαφιλίππου  ανάμεσα σε άλλα συνεχάρη τους ανθρώπους του Ερασιτεχνικού Θεάτρου για τις αμέτρητες στιγμές θεατρικής χαράς που μας χαρίζουν και ευχήθηκε, κι άλλες πολλές ακόμα, με το θέατρο να έχει δεσπόζουσα θέση στη ζωή ολονών, μια και είναι αδιαμφισβήτητο, πως την κάνει πάντα ομορφότερη. Ευχαρίστησε επίσης τα μέλη των Κριτικών Επιτροπών, τους ανθρώπους του τμήματος θεατρικής ανάπτυξης, τους τεχνικούς και όλους τους συνεργάτες που δούλεψαν και δουλεύουν για τη στήριξη της υπέροχης δουλειάς που γίνεται στα σχήματα.

Βραβείο συνολικής προσφοράς Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου στη μνήμη του Παντελή Άντωνα παρέλαβε η Ζωή Κυπριανού από τη Διευθύντρια των Φυλακών κ. Άννα Αριστοτέλους και την Πρόεδρο του ΘΟΚ κ. Αντιγόνη Παπαφιλίππου.  Για τη Ζωή Κυπριανού μίλησε η Λειτουργός Θεατρικής Ανάπτυξης του ΘΟΚ, Μαρίνα Μαλένη, αναφέροντας ανάμεσα σε άλλα «Όπου κλείνει ένα θέατρο ανοίγει μια φυλακή. Η Ζωή άνοιξε το θέατρο στις φυλακές και έκλεισε το κεφάλαιο φυλακή για όσους δούλεψαν μαζί της, αφού κανένας δεν επέστρεψε εκεί μετά.» Συγκινημένη η κ. Κυπριανού ευχαρίστησε τόσο τη Διεύθυνση των Φυλακών όσο και τον ΘΟΚ για τη στήριξη και την ανθρώπινη προσέγγιση, σημειώνοντας πως το βραβείο αποκτά ακόμα πιο ιδιαίτερη σημασία, μια που είναι στη μνήμη του Παντελή Άντωνα και οι δυό τους υπήρξαν φίλοι, παρτενέρ πολλές φορές και τηλεοπτικά και θεατρικά και με πολλή αγάπη και εκτίμηση μεταξύ τους. Η κ. Αριστοτέλους αναφέρθηκε στην τεράστια διαφορά που κάνει η πολύχρονη προσφορά της Ζωής Κυπριανού στη ζωή των κρατουμένων μέσα από το ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων, και εξέφρασε την πρόθεση να συνεχίσει τη στήριξη των δράσεων αυτών παρά τα όποια εμπόδια.

Η Καλλιτεχνική Επιτροπή του 34ου Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου ΘΟΚ απένειμε

26 τιμητικές διακρίσεις:

►Τιμητικές  διακρίσεις παραστάσεων σε σχήματα:

●ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΔΩΝΗ ΙΔΑΛΙΟΥ
για την παράσταση του έργου «Ο Βυσσινόκηπος» του Αντόν Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Ελένης Αντωνίου.

●ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΛΕΜΕΣΟΥ
για την παράσταση του έργου «Βάρκα στο Γιαλό», έργο βασισμένο στο βιβλίο της Μάρως Θεοδωράκη Βάρκα στο γιαλό – Τα άγνωστα παιδικά χρόνια του Μίκη Θεοδωράκη, σε σκηνοθεσία Άδωνι Φλωρίδη.

Η παράσταση επιλέγηκε από την Καλλιτεχνική Επιτροπή για φιλοξενία στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ Εύης Γαβριηλίδης.

●ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «ΠΑΡΑΒΑΣΗ» ΛΥΜΠΙΩΝ
για την παράσταση «Δεν ακούω, δεν βλέπω, δεν μιλώ» του Γιώργου Θεοδοσιάδη σε διασκευή και σκηνοθεσία Σοφοκλή Σοφοκλέους.

●ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
για την παράσταση του έργου «Έτσι είναι (αν έτσι νομίζετε)» του Λουΐτζι Πιραντέλλο σε σκηνοθεσία Γιολάντας Χριστοδούλου.

●ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΑΘΗΕΝΟΥ
για την παράσταση του έργου «Ξύπνα Βασίλη» του Δημήτρη Ψαθά σε διασκευή-σκηνοθεσία Κυριάκου Κυριάκου.

Η παράσταση επιλέγηκε από την Καλλιτεχνική Επιτροπή για φιλοξενία στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ Εύης Γαβριηλίδης

●ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ «ΔΙΓΕΝΗΣ» ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΞΥΛΙΑΤΟΥ
για την παράσταση του έργου «Η Καλαμαρού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Μάρκου Ιούλιου Δρουσιώτη με αρχική ιδέα το κυπριώτικο σκετς «Η συμπεθερά τζιαι η συμπεθέρα» του Ανδρέα Κουκκίδη.

Η παράσταση επιλέγηκε από την Καλλιτεχνική Επιτροπή για φιλοξενία στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ Εύης Γαβριηλίδης.

►Ατομικά Βραβεία:

Βραβεία/΄Επαινοι πρώτου αντρικού ρολού

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΡΩΤΟΥ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΕΞ ΗΜΙΣΕΙΑΣ)

Μάριος Δημητρίου ως «ΣΠΙΘΑΣ» στην παράσταση του έργου «Δεν ακούω, δεν βλέπω, δεν μιλώ» του Γιώργου Θεοδοσιάδη σε διασκευή και σκηνοθεσία Σοφοκλή Σοφοκλέους από τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «ΠΑΡΑΒΑΣΗ» ΛΥΜΠΙΩΝ.
και
Χρυσόστομος Ιωσηφίδης
ως «ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ» στην παράσταση του έργου «Ξύπνα Βασίλη» του Δημήτρη Ψαθά σε διασκευή και σκηνοθεσία Κυριάκου Κυριάκου από τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΑΘΗΕΝΟΥ.

●ΕΠΑΙΝΟΣ ΠΡΩΤΟΥ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ

Κυριάκος Στυλιανίδης ως «ΤΖΥΡΚΑΚΟΣ» στην παράσταση του έργου «Η Καλαμαρού» σε διασκευή και σκηνοθεσία Μάρκου Ιούλιου Δρουσιώτη που ανέβασε ο ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ «ΔΙΓΕΝΗΣ» ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΞΥΛΙΑΤΟΥ.
 

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΡΩΤΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΕΞ ΗΜΙΣΕΙΑΣ)

Μαρία Μήτσαρου ως «ΒΑΡΙΑ» στην παράσταση του έργου «Ο Βυσσινόκηπος» του Αντόν Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Ελένης Αντωνίου από τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΔΩΝΗ ΙΔΑΛΙΟΥ.
και
Μελίνα Δημητρίου
ως «ΒΡΟΣΟΥ» στην παράσταση του έργου «Η Καλαμαρού» σε διασκευή και σκηνοθεσία Μάρκου Ιούλιου Δρουσιώτη που ανέβασε ο ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ «ΔΙΓΕΝΗΣ» ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΞΥΛΙΑΤΟΥ.

●ΕΠΑΙΝΟΣ ΠΡΩΤΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΕΞ ΗΜΙΣΕΙΑΣ)

Μαρίνα Αχιλλέως ως «ΛΙΟΥΜΠΑ» στην παράσταση του έργου «Ο Βυσσινόκηπος» του Αντόν Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Ελένης Αντωνίου από τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΔΩΝΗ ΙΔΑΛΙΟΥ.
και
Μαρία Παναγιώτου
ως «ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ» στην παράσταση του έργου «Λυσιστράτα, Στρατούλα» σε διασκευή Μαρίας Κίτρα και σκηνοθεσία Άντρης Κυριαζή, από την ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΦΑΡΟΣ.

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΕΞ ΗΜΙΣΕΙΑΣ)

Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης ως «ΦΙΡΣ» στην παράσταση του έργου «Ο Βυσσινόκηπος» του Αντόν Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Ελένης Αντωνίου από τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΔΩΝΗ ΙΔΑΛΙΟΥ.
και
Άριστος Αριστοδήμου
ως «ΕΝΩΜΟΤΑΡΧΗΣ» στην παράσταση του έργου «Εταιρεία Θαυμάτων» του Δημήτρη Ψαθά σε σκηνοθεσία Ζωής Κυπριανού από τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΛΑΚΩΝ.

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ

Χριστίνα Παπαμιχαήλ ως «ΙΟΥΛΙΑ» στην παράσταση του έργου «Ξύπνα Βασίλη» του Δημήτρη Ψαθά σε διασκευή και σκηνοθεσία Κυριάκου Κυριάκου από τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΑΘΗΕΝΟΥ.

●ΕΠΑΙΝΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ

Μαρία Αβραάμ ως «ΠΟΛΥΞΕΝΗ» και ως μέλος του Χορού Γυναικών στην παράσταση του έργου «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Χατζηστυλλή από τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΝΤΙ-ΔΡΩΝΤΕΣ.

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΣΥΝΟΛΟΥ

Σε όλους τους ηθοποιούς της ομάδας ΘΕΑΤΡΟ ΛΕΞΗ – ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΑΥΛΙΔΟΥ για τις ερμηνείες τους στο έργο «Κορίτσια ημερολογίου» του Τιμ Φιρθ σε διασκευή Χριστίνας Κωνσταντίνου και σκηνοθεσία Χριστίνας Παυλίδου (Ανδρομάχη Γεωργίου, Νανά Γεωργιάδου, Κατερίνα Στυλιανού, Ιωάννα Συμεωνίδου, Βέρα Νεοφύτου, Ανδρέας Διονυσίου, Μαρίνα Νικολαΐδου, Γιώργος Απέητος, Ντιάνα Κίλλουρα, Χρυσοβαλάντης Χατζημάρκου).

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ)

Ραφαήλ Ματθαίου για την παράσταση του έργου «Εταιρεία θαυμάτων» του Δημήτρη Ψαθά σε σκηνοθεσία Ζωής Κυπριανού από τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΛΑΚΩΝ.

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ (ΕΞ ΗΜΙΣΕΙΑΣ)

Μαρία Γεωργίου Κρασιά για την παράσταση του έργου «Εχθροί εξ αίματος» του ΑΡΚΑ που ανέβασε ο ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΟΝΤΕΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ «ΤΕΡΨΙΣ».
και
Γιολάντα Χριστοδούλου
για την παράσταση του έργου «Έτσι είναι (αν έτσι νομίζετε)» του Λουΐτζι Πιραντέλλο από το ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙΩΝ

Άντρη Κυριαζή για την παράσταση του έργου «Λυσιστράτα, Στρατούλα» της Μαρίας Κίτρα σε σκηνοθεσία Άντρης Κυριαζή από την ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΦΑΡΟΣ.

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ

Κυριάκος Κυριάκου για την παράσταση του έργου «Αγωνία στον αέρα» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος για τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΛΥΜΠΙΩΝ.

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΑΣΚΕΥΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΙΧΩΝ

Βασίλης Χατζηστυλλής για την παράσταση του έργου «Θεσμοφοριάζουσες» που σκηνοθέτησε ο ίδιος για τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΝΤΙ-ΔΡΩΝΤΕΣ.

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ

Δημήτρης Κωνσταντίνου και Άννα Βασιλείου για την παράσταση του έργου «Θεσμοφοριάζουσες» σε σκηνοθεσία Βασίλη Χατζηστυλλή για τη ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΝΤΙ-ΔΡΩΝΤΕΣ.

●ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΑΝΤΩΝΑ

Ζωή Κυπριανού για την πολυετή, ανιδιοτελή αφοσίωση, το ζήλο και την προσφορά της μέσα από τη δουλειά της με τη Θεατρική Ομάδα Τμήματος Φυλακών, η οποία επιφέρει ουσιαστική αλλαγή στις ζωές των ανθρώπων που συμμετέχουν κάθε χρόνο στις παραστάσεις, μέσα από το θεατρικό ήθος που καλλιεργεί η ίδια στη διαδικασία του ανεβάσματος των θεατρικών έργων.