Cyprus Theatre Organisation

01.2.2016

Συνεχίζονται τα εργαστήρια της Τετάρτης στο Θεατρικό Καταφύγιο ΘΟΚ

Φεβρουάριος - Απρίλιος 2016

Θεατρική Ανάπτυξη / Θεατρικό Καταφύγιο

Κάτω από την ομπρέλα των δράσεων του Θεατρικού Καταφυγίου του, ο ΘΟΚ συνεχίζει την προσφορά τρίωρων αυτοτελών εργαστηρίων, κάθε Τετάρτη, με στόχο την προσφορά γνώσης και τη διάχυση εμπειριών, σε εξειδικευμένες ομάδες όπως σε επαγγελματίες του θεάτρου, εκπαιδευτικούς ή και απλούς λάτρεις που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. 

Τα εργαστήρια προσφέρονται σε περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων, με πολύ μικρό αντίτιμο, κάθε Τετάρτη απόγευμα, 4.00-7.00μ.μ. στο Κτίριο ΘΟΚ (χώρος Παλαιού ΓΣΠ).

Λεπτομέρειες για τα εργαστήρια ακολουθούν:
 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

10 Φεβρουαρίου

«Η Μουσειακή Αγωγή στη σκηνή της σχολικής τάξης. Ειδικοί προσκεκλημένοι ένα πινέλο, μία πέτρα και μία μπλε γάτα».  Με τη Μαρία Κωστούρου. Απευθύνεται κυρίως σε νηπιαγωγούς, δασκάλους και όσους ασχολούνται με προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης  παιδιών.

Προσέγγιση της μουσειακής αγωγής μέσα από δραστηριότητες που μπορούν να σχεδιαστούν από τον εκπαιδευτικό και να εφαρμοστούν στη σχολική τάξη. Με σημείο εκκίνησης μορφές του Υλικού Πολιτισμού και αξιοποιώντας στοιχεία αναπαράστασης θα πειραματιστούμε με τη διαδικασία μεταφοράς του μουσειακού βιώματος εκτός μουσείου. Στο πρακτικό μέρος του σεμιναρίου θα ζωντανέψουμε το εργαστήρι ενός γλύπτη και έναν πίνακα ζωγραφικής με αποκριάτικο θέμα ενώ η μπλε γάτα παραμένει σε ρόλο έκπληξη!

Η Μαρία Κωστούρου είναι εκπαιδευτικός-μουσειολόγος. Συνεργάζεται με μουσεία και Πολιτιστικούς Οργανισμούς για την προώθηση της μουσειακής αγωγής στην εκπαίδευση και εργάζεται σε δημόσιο νηπιαγωγείο στην Ελλάδα.
 

17 Φεβρουαρίου

Εργαστήρι Εφαρμοσμένου Θεάτρου «Σχολικός εκφοβισμός: πρακτικές πρόληψης και ευαισθητοποίησης». Με το Χρίστο Χαρίτου και την Ανθή Παπαπερικλέους. Απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς Προδημοτικής και Δημοτικής εκπαίδευσης και άτομα που εργάζονται με παιδιά.

Το βιωματικό θεατρικό εργαστήρι βασίζεται στο πρόγραμμα Remove the Power, το οποίο εφαρμόζεται για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στα δημοτικά σχολεία της Κύπρου και εμπεριέχει δραστηριότητες ευαισθητοποίησης και πρόληψης του Σχολικού Εκφοβισμού. Θέμα του εργαστηρίου είναι η αποδοχή της διαφορετικότητας και η ενδυνάμωση της ομάδας, καθώς και η καλλιέργεια ενσυναίσθησης.

Ο Χρίστος Χαρίτου είναι εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εμψυχωτής εφαρμοσμένου θεάτρου και υποψήφιος

Διδάκτωρ στο Institute of Education (UCL). Η Ανθή Παπαπερικλέους είναι θεατρολόγος και εμψυχώτρια θεάτρου.
 

24 Φεβρουαρίου  

«ΔΡ.ω.ΝΤΑΣ -εντός, εκτός και επί τα αυτά-» Με τη Νάγια Τ. Καρακώστα. Απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς, αλλά και στον οποιοδήποτε επιθυμεί να δράσει/αντιδράσει.  Ηλικιακά όρια δεν υπάρχουν!

Σκοπός του Εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες τον κόσμο του Θεατρικού Παιχνιδιού μέσω της βιωματικής Μάθησης και εμπειρίας και στη συνέχεια να ανακαλύψουν τρόπους μετατροπής και χρήσης των Θεατρικών Παιχνιδιών ως ένα δημιουργικό μέσο Διδασκαλίας των σχολικών μαθημάτων. Οι διαδραστικές αυτές Δράσεις διακόπτουν τη χωροταξική ροή μίας σχολικής αίθουσας και θέτουν  τον καθηγητή μαζί και όχι απέναντι από τους μαθητές.

Η Νάγια Τ. Καρακώστα είναι Ηθοποιός/ Θεατρολόγος/ Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκπαιδευτικού Δράματος.
 

ΜΑΡΤΙΟΣ

2 Μαρτίου

«Το Θέατρο ως δημιουργική παρέμβαση για τον αντιρατσισμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας στην Εκπαίδευση» στη Δημοτική και Προδημοτική Εκπαίδευση.  Με τη Νάντια Τομασίδου.  Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της Κύπρου.

Το βιωματικό εργαστήρι αποτελεί μέρος του εγκεκριμένου από το ΥΠΠ θέατρο-παιδαγωγικού προγράμματος με θέμα την αντιρατσιστική εκπαίδευση που διεξάγεται στα σχολεία. Είναι βασισμένο σε μια ιστορία σχετική με το θέμα του ρατσισμού και της διαφορετικότητας, την οποία οι συμμετέχοντες θα επεξεργαστούν μέσα από θεατρικά παιχνίδια και συμβάσεις. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε να συμβαδίζει με τους στόχους του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για τη σχολική χρονιά 2015-16, καθώς επίσης και με τις αρχές της εκστρατείας κατά της ρητορικής μίσους του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Η Νάντια Τομασίδου είναι δασκάλα με διδακτορικό στο Θέατρο στην Εκπαίδευση. Διευθύνει Θεατρικό Εργαστήρι για παιδιά και εφήβους.
 

9 Μαρτίου

«Οι θεατρικές τεχνικές στη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων και ξένων γλωσσών». Απευθύνεται σε καθηγητές μέσης (και ιδιωτικής) εκπαίδευσης.  Με την Άντια Κατσούρη.

Οι θεατρικές τεχνικές ως μέθοδος διδασκαλίας και εναλλακτικός τρόπος εκμάθησης της ύλης. Καταγραφή αριθμού θεατρικών τεχνικών,  επικεντρώνοντας την προσοχή σε αυτές που είναι πιο εφαρμόσιμες στον πραγματικό σχολικό χρόνο, και στην πραγματικότητα της τάξης, μέσω της χρήσης παραδειγμάτων.  Πώς ένα σχέδιο μαθήματος με θεατρικές τεχνικές ελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών, προκαλεί την ενεργό συμμετοχή τους (βιωματικές ασκήσεις/εργαστήρια) και βοηθά τον καθηγητή στη διεξαγωγή του μαθήματος και στην διεκπεραίωση των στόχων του.

Η Δρ Άντια Κατσούρη είναι θεατρολόγος με ειδικότητα στο αρχαίο δράμα και διδάσκει το μάθημα του Θεάτρου στη Μέση Εκπαίδευση.
 

16 Μαρτίου

Εργαστήρι Εφαρμοσμένου Θεάτρου «Υγιείς Διαφυλικές Σχέσεις».  Με το Χρίστο Χαρίτου και τη Ναταλία Κουχαρτσιούκ.   Απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς Μέσης Εκπαίδευσης και άτομα που εργάζονται με νέους.

Μέσα από δραματοποιημένες ιστορίες και σενάρια οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με δημιουργικούς τρόπους προσέγγισης του θέματος των διαφυλικών σχέσεων, δημιουργώντας εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας με τους μαθητές τους.

Ο Χρίστος Χαρίτου είναι εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εμψυχωτής εφαρμοσμένου θεάτρου και υποψήφιος Διδάκτωρ στο Institute of Education (UCL).  Η Ναταλία Κουχαρτσιούκ είναι εμψυχώτρια εφαρμοσμένου θεάτρου και συνεργάτης του Θεατρικού Μουσείου Κύπρου για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.
 

23 Μαρτίου

«Το Θέατρο ως εργαλείο για την ανάπτυξη της γλώσσας και του γραμματισμού». Με τη Νάντια Τομασίδου. Το εργαστήρι απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, φιλολόγους Αγγλικής, θεατρο-παιδαγωγούς και φοιτητές εκπαιδευτικούς.

Στο βιωματικό εργαστήρι οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με δημιουργικές πρακτικές και θεατρικές συμβάσεις που ευνοούν την ανάπτυξη της γλώσσας και του γραμματισμού στην παραγωγή και εξάσκηση του γραπτού και του προφορικού λόγου, στη δόμηση νοημάτων με κείμενα-σώματα (δικά μας και άλλων) που δρουν, αισθάνονται και εκφράζονται και τη συμμετοχή σε κοινωνικές δραστηριότητες και δημιουργία κοινοτήτων λόγου.

Η Νάντια Τομασίδου είναι δασκάλα με διδακτορικό στο Θέατρο στην Εκπαίδευση και μεταπτυχιακό Θεατρολογίας.
 

30 Μαρτίου

«Το Θεατρικό παιχνίδι ως εργαλείο μάθησης σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας: Προσεγγίζοντας το θέμα της ΦΙΛΙΑΣ».  Με την Έλενα Πολυβίου και τη Μαρία Αναστασιάδη.  Απευθύνεται κύρια σε νηπιαγωγούς, θεατρο-παιδαγωγούς, εμψυχωτές  που ασχολούνται με παιδιά από 4-7 ετών και φοιτητές εκπαιδευτικούς.

Το εργαστήρι στοχεύει στο να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες το θεατρικό παιχνίδι ως εργαλείο μάθησης, να βιώσουν συγκεκριμένες τεχνικές για να μπορούν να τις εφαρμόσουν σε σχέδιο μαθήματος και να γίνει προσέγγιση του θέματος της Φιλίας μέσα από τη θεατρική διαδικασία.

Η Έλενα Πολυβίου, είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός (MA in Applied Drama), είναι εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού σε παιδιά από 3-18 ετών ενώ παράλληλα έχει εμπειρία στον τομέα του εφαρμοσμένου θεάτρου (Drama in education & community). Η Μαρία  Αναστασιάδη είναι Κοινωνική Λειτουργός και ως εμψυχώτρια διδάσκει θεατρικό παιχνίδι σε παιδιά 3-15 ετών τα τελευταία 10 χρόνια. Μαζί  διευθύνουν κέντρο εκπαίδευσης και τεχνών στην Πάφο.
 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

6 Απριλίου

«Δημιουργικοί Οραματισμοί και Σωματική Φαντασία».  Με την Κορίνα Κονταξάκη.  Απευθύνεται σε Ηθοποιούς (ερασιτέχνες και επαγγελματίες) αλλά και δασκάλους/καθηγητές που διδάσκουν θέατρο.

Το εργαστήρι είναι βασισμένο στις τεχνικές «creative visualization” και «dance imagery» και δημιουργήθηκε αρχικά για να αναπτύξει τη δημιουργικότητα και την ομαδικότητα των ηθοποιών για το χτίσιμο μιας παράστασης. Οι τεχνικές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η δύναμη του οραματισμού είναι αποδεδειγμένο ότι δυναμώνει τη δημιουργικότητα, και χτίζει δυνατές προσωπικότητες. Είναι απαραίτητο εργαλείο στα σχολεία αλλά και στην εκπαίδευση καλλιτεχνών.

Η Κορίνα Κονταξάκη είναι Ηθοποιός-Σκηνοθέτις, δασκάλα γιόγκα και γράφει θέατρο.
 

13 Απριλίου

«Μουσικό Θέατρο:  απαραίτητα εφόδια και δεξιότητες» για την ενασχόληση με αυτό.  Απευθύνεται σε εφήβους, φοιτητές, ή και ηθοποιούς που ενδιαφέρονται. Με το Γιώργο Ροδοσθένους.

Εισαγωγή στο Μουσικό Θέατρο. Πρακτικές προσεγγίσεις  του τραγουδιού σε συνδυασμό με την κίνηση και το σκηνικό χώρο. Στο τέλος του εργαστηρίου θα υπάρχει ευκαιρία για συζήτηση γύρω από την εισδοχή σε πανεπιστήμια της Μ. Βρετανίας .

Ο Δρ Γιώργος Ροδοσθένους είναι Αν. Καθηγητής Σκηνοθεσίας στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών (School of Performance and Cultural Industries) του Πανεπιστημίου του Leeds, βραβευμένος θεατρικός σκηνοθέτης και συνθέτης.
 

20 Απριλίου

Εργαστήρι Εφαρμοσμένου Θεάτρου «Μουσείο Αναμνήσεων».  Με τη Ναταλία Κουχαρτσιούκ και την Κυριακή Αργυρού.  Απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς Μέσης εκπαίδευσης και άτομα που εργάζονται με νέους.

Οι συμμετέχοντες καλούνται να δημιουργήσουν ένα χώρο αναπαράστασης των εμπειριών τους και των αναμνήσεων τους, σ’ ένα ταξίδι μέσα από την ατομική και συλλογική μνήμη και τον τρόπο που καταγράφεται και εκφράζεται, έχοντας ως αφόρμηση το μουσείο, ένα χώρο έκθεσης τεκμηρίων του παρελθόντος. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι όπως οι συμμετέχοντες φέρουν μαζί τους ένα αντικείμενο που αφορά τις παιδικές τους αναμνήσεις.

Η Ναταλία Κουχαρτσιούκ είναι εμψυχώτρια εφαρμοσμένου θεάτρου και συνεργάτης του Θεατρικού Μουσείου Κύπρου για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Η Κυριακή Αργυρού είναι θεατρολόγος και εμψυχώτρια θεάτρου.
 

27 Απριλίου

«Το Εκπαιδευτικό Δράμα ως εργαλείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (θεωρητική και πρακτική ανάλυση)». Με την  Έλενα Σωκράτους.  Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές θεατρικών ομάδων.

Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανάπτυξη της αξίας  και της δύναμης του Εκπαιδευτικού Δράματος ως εργαλείο μάθησης και συγκεκριμένα Διαπολιτισμικής μάθησης, να αποκτήσουν οι εκπαιδευτικοί βασικές γνώσεις για τα στοιχεία και τις τεχνικές του και να μεταδοθούν οι απαραίτητες γνώσεις για τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

Η Έλενα Σωκράτους  είναι Σκηνοθέτις/Θεατροπαιδαγωγός, Υποψήφια Διδάκτωρ Θεατροπαιδαγωγικών του Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg.

 

Συμβολικό κόστος συμμετοχής στα εργαστήρια: 6 Ευρώ

Στους συμμετέχοντες θα δίνεται δίπλωμα συμμετοχής.

Για δηλώσεις συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στο ταμείο ΘΟΚ, 77772717 μέχρι τις 10 το πρωί της μέρας διεξαγωγής του κάθε εργαστηρίου.
 

Για περισσότερες λεπτομέρειες για τα εργαστήρια μπορείτε να αποταθείτε στο Τμήμα Θεατρικής Ανάπτυξης ΘΟΚ, τηλ. 22864320 ή στο mmaleni@thoc.org.cy