Cyprus Theatre Organisation

05.1.2018

Το Θεατρικό Καταφύγιο του ΘΟΚ ανοίγει και πάλι τις πόρτες του

Θεατρική Ανάπτυξη / Θεατρικό Καταφύγιο
ΞΑΝΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΟΥ ΘΟΚ ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ

Κάτω από την ομπρέλα των δράσεων του Θεατρικού Καταφυγίου του, ο ΘΟΚ ανοίγει την καινούρια, εαρινή σειρά Εργαστηρίων της Τετάρτης, με στόχο την προσφορά γνώσης και τη διάχυση εμπειριών, σε επαγγελματίες του θεάτρου, εκπαιδευτικούς ή και απλούς λάτρεις που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.

Τα εργαστήρια προσφέρονται σε περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων, με πολύ μικρό αντίτιμο, κάθε Τετάρτη απόγευμα, 4.00-7.00 μ.μ. στο Κτίριο ΘΟΚ (χώρος Παλαιού ΓΣΠ).

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Συμβολικό κόστος συμμετοχής σε κάθε εργαστήρι: 6 Ευρώ

Στους συμμετέχοντες δίνεται δίπλωμα συμμετοχής.

Για δηλώσεις συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στο ταμείο ΘΟΚ, 77772717 μέχρι τις 12 το μεσημέρι της μέρας διεξαγωγής του κάθε εργαστηρίου. 

Για περισσότερες λεπτομέρειες για τα εργαστήρια μπορείτε να αποταθείτε στη Μαρίνα Μαλένη, Τμήμα Θεατρικής Ανάπτυξης ΘΟΚ, τηλ. 22864320 ή στο mmaleni@thoc.org.cy

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

7 Φεβρουαρίου: Βασικά στοιχεία σκηνοθεσίας ΙΙ

Συνέχεια, μετά από απαίτηση του κοινού, στο επιτυχημένο εργαστήρι σκηνοθεσίας της προηγούμενης σεζόν για την Ανάγνωση κειμένου και τα πρώτα πρακτικά βήματα για το ανέβασμα ενός έργου. Δεν επικαλύπτεται ύλη ούτε υπάρχει ως προϋπόθεση η παρακολούθηση του πρώτου εργαστηρίου.  Η συνάντηση θα εστιάσει σε διαφορετικά σημεία ώστε να μπορούν να το παρακολουθήσουν και άτομα που δεν παρακολούθησαν το προηγούμενο.

Απευθύνεται σε όποιον ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα για τη σκηνοθεσία, εκπαιδευτικούς, μέλη ερασιτεχνικών θιάσων, ευρύ κοινό. Εμψυχώτρια η Αθηνά Κάσιου, σκηνοθέτις.

14 Φεβρουαρίου: Δραματοποίηση κειμένου μέσα από τον αυτοσχεδιασμό

Μέσα από αυτό το εργαστήρι, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν βιωματικά τα στάδια ενός εργαστηρίου  αυτοσχεδιασμού, με αφετηρία το κείμενο, και με στόχο την παραγωγή ενός θεατρικού δρώμενου. Θα δοθεί κατηγοριοποιημένο αρχείο ασκήσεων και το βασικό διάγραμμα του σχεδίου εργασίας.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς προδημοτικής και δημοτικής εκπαίδευσης.

Εμψυχώτριες η Μαρία Ιατροπούλου, νηπιαγωγός με μεταπτυχιακό στις θεατρικές σπουδές, και η Μαρίνα Βασιλείου εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με πτυχίο στην υποκριτική και μεταπτυχιακό στις θεατρικές σπουδές.

21 Φεβρουαρίου: Συμβουλευτική για εφήβους που ενδιαφέρονται να σπουδάσουν θέατρο

Βασικές πληροφορίες σχετικά με τη θεατρική παιδεία σε νέες και νέους που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με το θέατρο (υποψήφιους δραματικών σχολών, τμημάτων θεατρικών σπουδών, κλπ). Παράλληλα, γίνεται συζήτηση για ζητήματα που συνδέονται με τις ειδικές παραμέτρους των σπουδών αυτών, το εύρος τους, την ιδιαίτερη προσήλωση που απαιτούν και την επαγγελματική προοπτική τους.

Απευθύνεται σε άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω που επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για το ευρύ φάσμα των σπουδών που αφορούν στο θέατρο.

Εισηγητής ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΘΟΚ, Θεατρολόγος Σάββας Κυριακίδης.

28 Φεβρουαρίου: Θεατρική Γραφή

Μια συνάντηση με πρόθεση κύρια να αρθούν οι αναστολές ώστε να αφεθούν μελλοντικοί συγγραφείς να γράψουν χωρίς φόβο, χωρίς ντροπές, χωρίς ωραιοποιήσεις, χωρίς καθωσπρεπισμούς, χωρίς, χωρίς. «Απλώς να γράψουμε. Τί; Μα αυτό που μας απασχολεί. Αυτό που μας αφορά, αυτό που μας φοβίζει. Καθορίζοντας ίσως έτσι το θέμα, την ιδέα  του θεατρικού μας. Μετά θα έρθουν τα πρόσωπα, έπειτα η πλοκή…»

Απευθύνεται σε άτομα που θέλουν να ασχοληθούν με τη θεατρική γραφή και δεν το έχουν τολμήσει μέχρι σήμερα.

Εμψυχώτρια η Αλεξία Παπαλαζάρου, Σκηνοθέτις και Σύμβουλος επεξεργασίας θεατρικών κειμένων.

7 Μαρτίου: Από το παραμύθι στη σχολική θεατρική παράσταση: το ταξίδι της λέξης στον ήχο, το φως, την εικόνα και τη σκηνή

Ένα θεατρικό εργαστήρι σχεδιασμένο ειδικά για να βοηθήσει εκπαιδευτικούς να μεταφράσουν ένα κείμενο σκηνικά, λαμβάνοντας υπόψη την οπτικοακουστική του διάσταση.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς προδημοτικής και δημοτικής εκπαίδευσης, και άτομα τα οποία ασχολούνται ερασιτεχνικά με το θέατρο και ενδιαφέρονται για μια πρώτη επαφή με τη μεθοδολογία που αφορά στο στήσιμο μιας παράστασης.

Εμψυχώτρια η Στέλια Δημητρίου, εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Προδημοτική Εκπαίδευση), με πτυχίο στην υποκριτική και μεταπτυχιακό στις θεατρικές σπουδές.

14 Μαρτίου: Ο στίχος τραγουδιού στο παιδικό θέατρο ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Το εργαστήρι θα εξετάσει τρόπους με τους οποίους τα τραγούδια μιας παράστασης παιδικού θεάτρου μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο για τον εκπαιδευτικό του σήμερα. Πώς μπορούν τα τραγούδια αυτά να περάσουν κοινωνικά μηνύματα με ευχάριστο τρόπο, και ο στίχος να αναπτύξει τη φαντασία των παιδιών και να μεταδώσει γνώσεις;

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους που ασχολούνται με παιδιά, αλλά και επαγγελματίες που ασχολούνται με το παιδικό θέατρο (σκηνοθέτες, ηθοποιούς, συνθέτες κτλ)

Εμψυχωτής ο Σταύρος Σταύρου, στιχουργός και φιλόλογος. Ως στιχουργός έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου, ενώ έχει γράψει και στίχους για μεγάλο αριθμό θεατρικών παραστάσεων.

21 Μαρτίου: «Έστω ότι…» (ρόλοι και συνθήκες)

Έστω ότι ο ρόλος δεν είναι αυτό που νομίζουμε από την πρώτη στιγμή. Πόσο ευέλικτοι είμαστε να αλλάξουμε τους στόχους, τα εμπόδια και τα κίνητρα του χαρακτήρα που καλούμαστε να ερμηνεύσουμε; Πώς μπορούμε να αντλήσουμε συνθήκες μέσα από το ίδιο το κείμενο και τα στοιχεία που μας δίνει;

Απευθύνεται σε επαγγελματίες του θεάτρου και όσους έχουν παρακολουθήσει θεατρικά εργαστήρια.

Εμψυχώτρια η Ζωή Ξανθοπούλου, ηθοποιός, σκηνοθέτις και συγγραφέας. Έχει διδάξει σε πολλά θεατρικά εργαστήρια και ομάδες, και παρουσίασε το εργαστήριο «Έστω ότι…» (ρόλοι και συνθήκες) στο φεστιβάλ SYN στο Εδιμβούργο.

28 Μαρτίου: «Με τη λέξη, τη λαλιά και με δυο χέρια» ΙΙ

Ένα περιεκτικό σεμινάριο αφήγησης, βιωματικής και συμμετοχικής μορφής. Οι συμμετέχοντες προσκαλούνται να διασχίσουν και να εξασκήσουν στην πράξη τη θεωρία της αφηγηματικής τέχνης, να εντοπίσουν και να αναλύσουν την ανείπωτη δύναμη της προφορικότητας και να εμβαθύνουν στις τεχνικές της ιστόρησης. Η εισηγήτρια ιχνηλατεί τα όρια ανάμεσα στην προσωπική και στη συλλογική αφήγηση, στο εγώ από το εμείς των ιστοριών των ανθρώπων.

Απευθύνεται σε επίδοξους αφηγητές, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εμψυχωτές, κάθε είδους team leaders, επαγγελματίες και ερασιτέχνες του χώρου των τεχνών και της δημιουργικής απασχόλησης.

Εμψυχώτρια η Μαρίνα Κατσαρή, αφηγήτρια και θεατροπαιδαγωγός.

18 Απριλίου: «Παίζοντας με τους μύθους του Αισώπου» μέσα από το εκπαιδευτικό δράμα

Οι ήρωες του μεγάλου μυθοποιού συναντιούνται με τα παιδιά της τάξης. Τί έχει συμβεί όμως και έχουν βγει από τους μύθους τους; Πώς μπορούν τα παιδιά να τους βοηθήσουν; Όλα αυτά τα ερωτήματα θα απαντηθούν, μέσα από ένα θεατροπαιδαγωγικό ταξίδι εξερεύνησης.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους, εμψυχωτές θεάτρου.

Εμψυχώτριες η Έλενα Πολυβίου, φιλόλογος και εμψυχώτρια εφαρμοσμένου δράματος, και η Μαρία Αναστασιάδη, κοινωνική λειτουργός και εμψυχώτρια θεάτρου.

25 Απριλίου: Ο μαγικός κόσμος του κουκλοθεάτρου σε 3 ώρες

Στο πλαίσιο του βιωματικού εισαγωγικού εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικά είδη κούκλας όπως δακτυλόκουκλες, γιγαντόκουκλες, κούκλες μάπετ, κούκλες μαρότ και κούκλες ανθρωπίνων διαστάσεων και την ιστορία τους. Θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τις δικές τους μορφές - κούκλες και να γνωρίσουν τεχνικές εμψύχωσης. Θα μιλήσουμε για τη φωνή του εμψυχωτή κουκλοπαίκτη και πως μπορεί μέσω της κίνησης να δώσει ζωή σε ένα άψυχο υλικό.

Απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, ηθοποιούς, γονείς και σε όποιον θέλει να γνωρίσει από κοντά τον μαγικό κόσμο του κουκλοθεάτρου.

Εμψυχώτρια η Άντζελα Ριζάκη, Θεατρολόγος/ Θεατροπαιδαγωγός- Εμψυχώτρια. Έχει ασχοληθεί με το κουκλοθέατρο και τη θεραπεία μέσω των τεχνών όπως η δραματοθεραπεία, η παιγνιοθεραπεία και η εικαστική θεραπεία.

2 Μαΐου: Θεατρική αγωγή και προσωπική ανάπτυξη με αφετηρία την «Ωραία Κοιμωμένη»

Εργαστήρι που εφαρμόζει θεατρικές ασκήσεις για να προσεγγίσει το εξελικτικό στάδιο της εφηβείας. Συνδυάζονται αφηγήσεις, ακούσματα και ρόλοι, με πρωταγωνίστρια την Ωραία Κοιμωμένη και στόχο μια σε βάθος ανάγνωση των συμπεριφορών της εφηβείας. Μέσα από τη διεργασία προβάλλει η δυνατότητα επινόησης τρόπων προσέγγισης των εφήβων με μεγαλύτερη θέρμη (στη ζωή, αλλά και στο σανίδι).

Απευθύνεται σε άτομα κάθε ηλικίας, ειδικά σε εφήβους ή άτομα που έχουν στο περιβάλλον τους έφηβους (γονείς, εκπαιδευτικούς).

Εμψυχώτριες η Γιώτα Στυλιανού, ψυχίατρος και συνθετική ψυχοθεραπεύτρια, και η Δρ Χριστιάνα Χρίστου, δασκάλα και θεατροπαιδαγωγός.